Museum of Modern Art of New York
April 10-17, 2012
O Museu de Arte Moderna apresenta a sua primeira retrospectiva com a Kraftwerk-Retrospective 1 2 3 4 5 6 7 8 , executada ao vivo pelos vanguardistas pioneiros da música eletrônica Kraftwerk.
The Museum of Modern Art presents its first time-based artist retrospective with Kraftwerk-Retrospective 1 2 3 4 5 6 7 8, performed live by avant-garde electronic music pioneers Kraftwerk.
Cada noite consiste em uma performance ao vivo das obras de um dos oito álbuns do grupo, criados ao longo de quatro décadas, seguidos de uma seleção de composições originais de seu catálogo adaptado especificamente para este formato de exposição, para mostrar tanto as contribuições históricas do Kraftwerk como as influências contemporâneas no som e cultura da imagem.
Each evening consists of a live performance of works from one of the group’s eight albums, created over four decades, followed by a selection of original compositions from their catalogue adapted specifically for this exhibition format, to showcase both Kraftwerk’s historical contributions and contemporary influences on sound and image culture.
Kraftwerk-Retrospectiva 1 2 3 4 5 6 7 8 foi organizada por Klaus Biesenbach, curador-chefe do Large no MoMA e diretor do MoMA PS1, com o auxílio de Eliza Ryan, Assistente Curatorial, MoMA PS1.
Kraftwerk-Retrospective 1 2 3 4 5 6 7 8 is organized by Klaus Biesenbach, Chief Curator at Large at MoMA and Director of MoMA PS1, with the assistance of Eliza Ryan, Curatorial Assistant, MoMA PS1.
A encenação elaborada das performances combina imagens sonoras e 3D para apresentar mais de 40 anos de inovação musical e tecnológica, com novas improvisações e projeções em 3D. Os álbuns são realizados em ordem cronológica: Autobahn (1974), Rádio Atividade (1975), Trans Europe Express (1977), O Homem-Máquina (1978), Computer World (1981), Techno Pop (1986), The Mix (1991), e Tour de France (2003).
The elaborate staging of the performances combines sound and 3D images to present more than 40 years of musical and technological innovation, with new improvisations and 3D projections. The albums are performed in chronological order: Autobahn (1974), Radio-Activity (1975), Trans Europe Express (1977), The Man-Machine (1978), Computer World (1981), Techno Pop (1986), The Mix (1991), and Tour de France (2003).
Museum of Modern Art
11 West 53 Street
212-708-9400
New York
Donald B. and Catherine C. Marron Atrium
Nenhum comentário:
Postar um comentário