Judy Garland as Dorothy in The Wizard of Oz(1939)wearing a gingham dress by Adrian Adolph.
De 20 de Outubro de 2012 a 27 de Janeiro de 2013
Victoria & Albert Museum - Londres
Harrison Ford as Indiana Jones in ‘Raiders of the Lost Ark’, 1981, costume designed by Deborah Nadoolman. Lucasfilm/Paramount/The Kobal Collection
Roupas nunca são uma frivolidade, eles sempre significam algo.
James Laver (1899-1975), primeiro detentor da V & A Theatre Collections
Figurinistas são narradores, comentaristas, historiadores sociais e antropólogos. Os filmes são sobre pessoas, e os figurino desempenham um papel fundamental em trazer essas pessoas à vida. Figurinos de Hollywood ilumina o processo do figurinista na criação do personagem do roteiro para a tela, incluindo o contexto da mudança social e tecnológica na qual eles trabalharam ao longo do século passado.
Cate Blanchett in Elizabeth: The Golden Age (2007, wearing an Elizabethan yellow dress, ruff and undergarments by Alexandra Byrne.
Clothes are never a frivolity, they always mean something
James Laver (1899–1975), first Keeper of the V&A Theatre Collections
Costume designers are storytellers, historians, social commentators and anthropologists. Movies are about people, and costume design plays a pivotal role in bringing these people to life. Hollywood Costume illuminates the costume designer’s process in the creation of character from script to screen including the changing social and technological context in which they have worked over the last century.
Bette Davis as Queen Elizabeth in The Virgin Queen, 1955 Costume Designer: Charles LeMaire, Mary Wills
Esta exposição inovadora inclui mais de 100 dos personagens dos mais emblemáticos e inesquecíveis filmes de um século de cinema de Hollywood, 1912-2012.
Norma Schearer as Marie Antoinette in the 1938 film of the same name Costume Designer: Adrian
This ground-breaking exhibition includes over 100 of the most iconic and unforgettable film characters from a century of Hollywood filmmaking, 1912–2012.
Shakespeare in Love (1998, Costume Designer Sandy Powell).
Figurinos de Hollywood nos leva a uma jornada de três galerias desde Charlie Chaplin através da Idade de Ouro de Hollywood ao design de vanguarda de Avatar (2009, Costume Designer Mayes C. Rubeo, Deborah L. Scott) e John Carter of Mars (2012, figurinista Mayes C. Rubeo): Ato1, Desconstrução, nos coloca na pele do figurinista e ilumina o processo de concepção de um personagem do roteiro para a tela; Ato 2, Diálogo, examina o papel fundamental de colaboração do figurinista dentro a equipe de criação; Ato 3, Finale, celebra os personagens mais queridos da história de Hollywood e do 'telona'.
Marlene Dietrich as Amy Jolly in Morocco, 1930 Costume Designer: Travis Banton
Hollywood Costume takes us on a three-gallery journey from Charlie Chaplin through the Golden Age of Hollywood to the cutting-edge design for Avatar (2009, Costume Designer Mayes C. Rubeo, Deborah L. Scott) and John Carter of Mars (2012, Costume Designer Mayes C. Rubeo): Act 1, Deconstruction, puts us in the shoes of the costume designer and illuminates the process of designing a character from script to screen; Act 2, Dialogue, examines the key collaborative role of the costume designer within the creative team; Act 3, Finale, celebrates the most beloved characters in the history of Hollywood and the ‘silver screen’.
Marilyn Monroe as Sugar Kane Kowalczyk in Some Like It Hot, 1959 Costume Designer: Orry-Kelly
Estas galerias estão repletas de trajes de cinema que nunca deixaram as coleções particulares e de arquivo, na Califórnia. A maioria dessas roupas nunca foram apresentadas publicamente e nunca foram vistas além das paredes seguras dos arquivos do estúdio.
Audrey Hepburn as Holly Golightly in Breakfast at Tiffany’s, 1961 Costume Designer: Hubert de Givenchy
These galleries are filled with cinema costumes that have never left the private and archival collections in California. Most of these clothes have never been publicly displayed and have never been seen beyond the secure walls of the studio archives.
Barbara Streisand as Fanny Brice in Funny Girl, 1968 Costume Designer: Irene Sharaff
Os filmes são sobre pessoas. São as pessoas, os personagens das histórias, que detêm a nossa atenção e que são de infinita fascinação para o público. As pessoas são o núcleo emocional de cada filme e é a sua história que nos move.
Keira Knightly as Cecilia Tallis in Atonement (2007) wearing a green evening dress by Jacqueline Durran.
Movies are about people. It’s the people, the characters in the stories, who hold our attention and who are of endless fascination to the audience. The people are the emotional core of every movie and it’s their story that moves us.
Elizabeth: The Golden Age
O figurinista deve saber "quem" é um personagem antes de poder projetar seu traje. Não importa a época que a história acontece, o público é convidado a acreditar que as pessoas no filme são reais e que eles tinham uma vida antes do início do filme. Nós reunimos o nosso elenco de personagens num momento em sua vida. Tudo sobre eles deve ressoar verdade, incluindo as suas roupas.
Tippi Hedren as Melanie Daniels in The Birds (1963) dressed by Edith Head.
The costume designer must know “who” a character is before they can design their costume. No matter the era that the story takes place, the audience is asked to believe that the people in the movie are real and that they had a life prior to the start of the movie. We join our cast of characters at one moment in their life. Everything about them must resonate true, including their clothes.
Elizabeth Taylor as Cleopatra (1963), costume by Irene Sharaff.
Ato 2: Diálogo
Diálogo examina a colaboração íntima criativa de grandes cineastas e seus estilistas, com quatro pares de comissão especialmente na câmera entrevistas.
Joan Crawford - The Bride Wore Red - 1937
Act 2: Dialogue
Dialogue examines the intimate creative collaboration of great filmmakers and their costume designers with four pairs of especially commissioned on-camera interviews.
Vivien Leigh as Scarlett O’Hara in Gone with the Wind(1939) dress by Walter Plunkett.
Ao longo do século passado, o trabalho dos figurinistas dentro de uma paisagem numa rápida mudança social e tecnológica: do filme mudo ao sonoro, do preto e branco ao Technicolor e da Idade de Ouro ao século 20 das corporações multi-nacionais e casa de arte 'indies'.
Sharon Stone as Catherine Tramell in Basic Instinct (1992) by Ellen Mirojnick.
Over the past century, costume designers work within a rapidly changing social and technological landscape: from silent to sound, black and white to Technicolor and from the Golden Age to 20th-century multi-national corporations and art house ‘indies’.
John Travolta in Saturday Night Fever
Ato 3: Finale
Se você (o figurinista) e consegue fazer o público sentir a atriz no seu personagem, então é um bom trabalho de figurino. Edith Head
Entrando na última galeria, os visitantes entrarão na mais glamourosa boate de Hollywood no mundo, repleto de rostos conhecidos famosos que ocuparam o seu lugar permanente na cultura popular internacional.
Kate Winslett as Rose DeWitt in 'Titanic', 1997, costume designed by Deborah L. Scott. 20th Century Fox/Paramount/The Kobal Collection
ACT 3: Finale
If you (the costume designer) can make the audience feel the actress is the character, then it’s a good job of costuming. Edith Head
Entering the last gallery, our visitors will enter the most glamorous Hollywood nightclub in the world, filled with familiar famous faces who have taken their permanent place in international popular culture.
Meryl Streep as Margaret Thatcher The Iron Lady (2011) wearing a blue suit by Consolata Boyle.
Finale é uma celebração dos heróis de Hollywood, vilões e femmes fatales.
Tippi Hedren as Melanie Daniels in The Birds (1963) dressed by Edith Head.
Finale is a celebration of Hollywood heroes, villains and femme fatales.
Johnny Depp as Jack Sparrow in 'Pirates of the Caribbean: At World's End', 2007, costume designed by Penny Rose. Walt Disney Pictures/The Kobal Collection
Taxi-Driver
Kill Bill
star wars darth vader costume
Spider Man
Fiquei encantada com a noticia sobre esta exposição. Algo que nunca foi feito e, que é muito importante para os fãs de cinema como eu. Vou tentar ir visitar a exposição! :)
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